Přejít na obsah

Personalizovaná reklama

Jak funguje personalizovaná reklama?

Personalizovaná reklama, podobně jako personalizovaný obsah, pracuje s různými typy identifikátorů. Identifikátor je řetězec znaků, který lze použít k rozeznání uživatele, prohlížeče, aplikace nebo zařízení. Na jiných platformách, než jsou prohlížeče, se používají aplikační identifikátory k rozpoznání konkrétního zařízení nebo aplikace na zařízení.

Různé identifikátory zařízení se liší podle toho, jak jsou trvalé, zda je můžete resetovat a jakým způsobem k nim získat přístup.

Na základě nasbíraných dat o vaší aktivitě na našich službách se identifikátor zařadí do některé z charakteristických skupin, jako je např. Auto-Moto, weby pro ženy, muž a žena, Zlín, Čechy atd.

V rámci personalizace reklamy zpracováváme informace o vaší poloze. Obecnou polohu vašeho zařízení můžeme orientačně určit i z technických údajů, jako jsou třeba prohlížeče vašeho zařízení. Díky nim dokážeme zjistit polohu na úrovni jednotlivých okresů. Po udělení souhlasu můžeme využít i přesnější cílení, např. pomocí geolokačních dat z aplikace Mapy.cz, která pracují se souřadnicemi GPS.

U registrovaných uživatelů získáváme zadané informace ze Seznam Účtu, kde je také můžete kdykoli upravovat. Tyto informace zpracujeme pro účely personalizace reklamy pouze v případě vašeho souhlasu.

Seznam.cz uchovává tyto informace, resp. údaje, v následujícím rozsahu:

  • Pro potřeby retargetingu maximálně 540 dní.
  • Pro potřeby cílené reklamy maximálně 730 dní.

Výjimkou jsou informace, které jste do svého Seznam Účtu vyplnili sami. Po udělení příslušného souhlasu pro potřeby personalizace reklamy budou data používána po celou dobu jeho existence.

Není „sledování“ cookies nezákonné pro personalizovanou reklamu?

Není. Aktuální právní úprava dovoluje personalizaci reklamních sdělení a obsahu s využitím cookies. Zároveň vám umožňuje jejich využití plně ovládat, či vypnout.

Informace, které sledujeme, se týkají pouze stránek navštívených v rámci serverů provozovaných společností Seznam.cz a partnerské sítě. Na těchto serverech vydáváme reklamní sdělení pomocí našich reklamních systémů. Finální dělení uživatelských preferencí se tvoří pouze podle aktivit některého z uvedených identifikátorů na webových stránkách společnosti Seznam.cz a jeho partnerských stránek.

Personalizovaná reklama nám pomáhá financovat chod služeb, které provozujeme, a zároveň tím podporujeme nezávislou tvorbu obsahu. Abychom vám zajistili maximální uživatelský zážitek při používání internetu, můžeme vaše preference zájmů sdílet s dalšími partnery.

Co když nechci zobrazovat personalizovanou reklamu?

Pokud si myslíte, že vám personalizovaná reklama nezpříjemní používání internetu, pomocí tlačítka níže si můžete nastavit její zobrazování podle vlastních preferencí. Nebo to lze upravit v nastavení osobních údajů ve vašem účtu po přihlášení.

Jak nastavit své preference se můžete podívat v nápovědě.

Jakmile si uložíte nastavení, do cookies a/nebo vašeho Seznam Účtu se propíše informace, zda si přejete personalizaci reklam, nebo ne. Tato informace je následně dostupná i pro partnerské reklamní systémy. Pokud personalizaci reklamy zakážete, budou se vám zobrazovat pouze obecná reklamní sdělení, která souhlasu s personalizací nepodléhají. Současně nebudeme zpracovávat ani žádná data z vašeho prohlížeče pro tyto účely.

V případě, že smažete ve svém prohlížeči cookies, nebo je váš prohlížeč nastavený tak, aby cookies pravidelně mazal, přijdeme o informaci o vašem nastavení. Při dalším příchodu na služby Seznamu a našich partnerů se vás pak budeme znovu dotazovat na nastavení vašich preferencí. Jestliže máte své nastavení personalizace uložené ve svém Seznam Účtu, použijeme ho pro nové cookies po vašem přihlášení a na nastavení personalizace se už dotazovat nebudeme.

Využívání cookies pro reklamní účely a jejich sdílení s třetími stranami

Seznam.cz je zapojený do celoevropského standardu TCF (Transparency and Consent Framework) a podle něj přistupuje k využívání cookies. Tento standard vznikl na základě celoevropského nařízení o GDPR pod záštitou IAB Europe. IAB Europe představuje oficiální autoritu, která se stará o nastavení standardů pro subjekty podnikající v oboru digitální reklamy v Evropě. Seznam.cz je v rámci TCF registrovaný pod ID 621. Současně je Seznam.cz také registrovaný jako provozovatel CMP (Consent Management Platform) pod ID 247. CMP tak v rámci TCF představuje nástroj, pomocí kterého se ovládá konkrétní nastavení pro využívání cookies.

V rámci tohoto standardu sbírá společnost Seznam.cz souhlasy s využitím osobních dat uživatelů pro potřeby své a svých partnerů.

Konkrétně Seznam.cz zpracovává tato data pomocí výše uvedeného standardu pro uvedené účely na základě následujících přístupů.

Uživatel může udělit svůj souhlas pro využití těchto údajů v rámci k tomu určeného dialogu, který se řídí stanovenými standardy. Svůj souhlas, či nesouhlas můžete kdykoliv změnit, a to ve svém osobním nastavení nebo níže přes červené tlačítko „Nastavit personalizaci“.

Seznam.cz využívá vlastní reklamní systémy, kterými zajišťuje výdej reklamních sdělení na vlastních stránkách a také na stránkách svých smluvních partnerů. Reklamní systémy společnosti Seznam.cz využívají cookies soubory pro výše uvedené účely.

Mimo své reklamní systémy umožňuje Seznam.cz výdej reklamy pomocí systémů třetích stran, které využívají inzerenti pro měření, výdej či audit výkonu objednaných kampaní. Tyto platformy využívají cookies soubory k obdobným účelům jako reklamní systémy společnosti Seznam.cz. Soupis společností, kterým umožňujete přístup na základě vašeho souhlasu k některým z vašich informací, si můžete přečíst zde.

Nikdy nedochází k předávání vašich reálných osobních údajů (např. e-mailová adresa, jméno či příjmení) třetím stranám, na základě kterých by vás třetí strany mohly identifikovat. Může dojít pouze k předání odhadovaných statistik chování pro jednotlivé online identifikátory cookies (např. žena, 45–59 let, se zájmem o vaření a módu). Obecné informace o souborech cookies najdete zde.