Přejít na obsah

Naše vize

Vždy víme, pro koho Seznam je

Pro veřejnost

místem, kam se chodí bavit a vyhledávat užitečné informace.

Pro podnikatele

nástrojem, jak dostat svou reklamu k těm, které zajímá.

Pro vydavatele

cestou, jak získat víc publika a monetizovat svůj obsah díky podpoře největšího českého média.


Hodnoty, které sdílíme

Inovace

Podporujeme zajímavé nápady, které nás společně posouvají dopředu. Vytváříme funkční a jednoduché služby pro každodenní použití.

Otevřenost

Komunikace je klíčová. O všem se navzájem informujeme a co jde, to si aktivně dohledáme.

Slušnost

Nejsou nám lhostejní naši kolegové ani okolní svět. Ke všem se proto vždy chováme slušně, zodpovědně a s respektem.

Neformálnost

Fandíme uvolněnému pracovnímu prostředí i smyslu pro humor. Jsme tolerantní, pravidla respektujeme, ale zbytečně netvoříme.


Naše historie

Od založení až po současnost

 

1996

Ivo Lukačovič s počáteční investicí 50 000 Kč spustil internetový katalog jménem Seznam.cz. Ten se dělil na jednotlivé kategorie, ve kterých bylo zařazeno až 1 000 webových stránek, a umožňoval hledat podle klíčových slov. Nabízel žebříček nejlepších českých stránek a přehled novinek na českém internetu. V tomto roce jsme v Seznamu také rozjeli první bannerovou reklamu a naše domovská stránka zaznamenala až 10 000 přístupů denně.

1997

Rychle jsme si vydobyli pevnou pozici, a tak se ani v tomto roce náš úspěšný start nezastavil. Během jednoho roku stoupla návštěvnost domovské stránky na 50 000 přístupů denně. První narozeniny jsme oslavili zavedením vlastního fulltextového vyhledávání jménem Kompas, který umožňoval zadávat dotazy s českou diakritikou a indexoval 1,2 milionu stránek. Kromě vyhledávače jsme spustili nové služby. Například Lidé.cz, zpravodajský server Seznam DNES nebo elektronický obchod iShop. Vznikl také slovenský bratříček s názvem Zoznam.sk.

1998

Na Seznamu jsme spustili vlastní bezplatnou e-mailovou službu Email. Návštěvnost i nadále rostla a pohybovala se průměrně okolo 80 000 přístupů denně. Největší zlom pak nastal 30. 9. 1998, kdy byla poprvé překročena hranice 100 000 přístupů za den, čímž se stal Seznam.cz nejnavštěvovanějším českým webem. Své první krůčky také udělaly Novinky.cz, které byly původně koncipovány jako zábavní server, kam mohli lidé vkládat vlastní příspěvky. Až v průběhu dalších let se proměnil ve zpravodajství, které známe dnes.

1999

Návštěvnost Seznam.cz se nezastavila ani v roce 1999. Naopak vzrostla o neuvěřitelných 321 %. Za první rok fungování získal náš Seznam.cz Email zhruba 300 000 klientů. Toto číslo nám také přineslo stoprocentní nárůst zisků za reklamu. Náš příjem tak dosáhl 12 milionů korun.

2000

Tento rok byl důležitým milníkem v historii naší firmy. Seznam.cz se proměnil v akciovou společnost a 30% podíl získala švédská firma Spray Ventures. Podařilo se nám ovládnout 53 % trhu, zdvojnásobit obrat a zvýšit zisk na 2,23 milionu Kč. Vedle map, Emailu, počasí a TV programu nabízela domovská stránka také překladový slovník nebo odkaz na hledání zaměstnání. Naše stránky ocenili i nevidomí, za což jsme získali certifikát Blindfriendly.

Ocenění:

  • Certifikát „Blindfriendly“ – Ocenění pro Seznam.cz a Novinky.cz za to, že jsou uzpůsobené potřebám nevidomých a jinak zrakově těžce postižených uživatelů.
  • Český Zavináč 2000 – Nejlepším portálem se stal Seznam.cz a Nejlepším zábavním serverem Novinky.cz.

2001

Největší novinkou roku byla služba Seznam Firmy. Při spuštění obsahovala 55 tisíc záznamů s kontaktními údaji firem, včetně finančních výsledků, aktuální hodnoty akcií a přehledu o valných hromadách. Společnosti si také poprvé mohly zaplatit své zobrazování v databázi podle vybraných klíčových slov. Na domovské stránce se objevily dvě nové funkce – Reality, které poskytovaly aktuální nabídku realitních kanceláří, a Seznam SMS brána, která umožňovala zdarma zasílat SMS.

Ocenění:

  • Nejúspěšnější online reklamní kampaň firmy McDonald’s ve střední Evropě – Realizováno ve spolupráci se Seznamem pod názvem Ham!
  • Nejoblíbenější počítačový produkt – Ocenění v kategorii internetová stránka pro adresu www.seznam.cz.

2002

Začátkem roku navštívilo stránku Seznam.cz rekordních 1,44 milionu lidí a počet registrovaných e-mailových adres překročil hranici jednoho milionu. Představili jsme zbrusu novou službu Auto.seznam.cz, dnes už známou jako Sauto.cz. Z webu Lidé.cz se stala přehledná komunitní síť, která umožňovala chatovat a plánovat srazy. Krátce jsme zkusili i využívat služeb společnosti Google pro fulltextové vyhledávání a stali se členy Sdružení pro internetovou reklamu (SPIR). Jeho cílem byla snaha pomoci reklamnímu trhu při získávání zajímavých sociodemografických dat.

 

2003

Tento rok jsme si pořídili psího maskota. Jmenoval se Krasty a patřil brněnské „seznamačce“ Ditě Majorové. Z webu Novinky.cz se stal zpravodajský server a jeho spoluvydavatelem se stala společnost Borgis. Během krátké doby jsme se radovali nejen z vysoké návštěvnosti Novinek, ale také z naší domovské stránky Seznam.cz, kterou navštívilo 2 265 566 lidí měsíčně. Mimoto se náš tým rozrostl na 146 zaměstnanců.

2004

Koupili jsme službu Email.cz a s doménou @email.cz ji plně integrovali do našeho Seznam.cz Emailu. Na konci roku jsme se přiblížili 3 milionům návštěvníků měsíčně a zdvojnásobili tržby na více než 500 milionů korun.

2005

V březnu jsme slavnostně spustili vlastní Vyhledávání. Na jeho vývoji a spuštění se podílel čtyřčlenný tým. Vyhledávání využívalo databázi 30 milionů dokumentů (dnes je to 22× víc) v rámci českých webů. Také se nám podařilo úspěšně nasadit novou verzi Seznam.cz Emailu s kapacitou 2 GB a možností vybrat si vlastní vzhled schránky. Pod svá křídla jsme vzali sociální síť Spolužáci.cz a dali jí úplně novou podobu. Měsíční návštěvnost domovské stránky překročila hranici 3 milionů.

Ocenění:

  • Podnikatel roku – Finalistou soutěže se stal předseda představenstva Seznamu Ivo Lukačovič.
  • Cena za image – Seznam získává 2. místo v kategorii webových portálů od sdružení reklamních agentur Rhodos.

2006

Ivo Lukačovič se rozhodl předat vedení Seznam.cz Pavlu Zimovi, který v jeho čele vydržel až do roku 2016. Denní návštěvnost se poprvé přehoupla přes 2 miliony. Ke dvěma e-mailovým službám přibyla ještě doména post.cz. Také jsme rozjeli vlastní systém pro PPC reklamu, Sklik.cz. Revoluční změny se dočkala služba Mapy.cz, která se stala plně interaktivní, a navíc byla obohacena o letecké snímky ČR. Tyto novinky nám přinesly zisk přes 1 miliardu korun a jako každý rok, i tentokrát vzrostl počet návštěvníků – na 3,8 milionu měsíčně.

Ocenění:

  • Podnik Fair Play – Seznam se stává nositelem prvního titulu uděleného Etickým fórem ČR.
  • Křišťálová lupa 2006 – Ivo Lukačovič byl vyhlášen za osobnost českého internetu. Nejlepší e-mailovou poštou se stal Email na Seznamu a nejčtenějším online zpravodajstvím v kategorii Zábava bulvár byl Super.cz.

2007

Nejzásadnější událostí byl vstup do společnosti Global Inspiration, vlastníka Stream.cz. Tento krok se okamžitě projevil na návštěvnosti tohoto videoportálu, která vzrostla pětinásobně na více než milion sledujících. Úspěšní jsme byli i s nově spuštěnou službou Zboží.cz, která se stala jedničkou mezi srovnávači cen. Vyhledávání se po dvou letech stalo jednoznačně nejpoužívanějším na českém internetu. K upevnění pozice přispělo také spojení s portálem Atlas.cz. První dostupnou službou na mobilním internetu se stal Email.

Ocenění:

  • Cena za firemní image – Seznam střídá na 1. místě loňského vítěze Google a získává cenu od sdružení reklamních agentur Rhodos.
  • Czech Top 100 – Seznam vyhrává v kategorii Informační technologie a internet a je znovu zařazen mezi stovku nejúspěšnějších českých firem.

2008

Tento rok jsme mysleli především na ženy, pro které vznikl portál Proženy.cz. Po domovské stránce jsme zpřístupnili nevidomým i naše služby. Mezi prvními byly například Lidé.cz nebo Novinky.cz. Seznam se také stal mobilní u všech tří domácích operátorů. Náš tým jsme posílili o novou pobočku v Brně, čímž se zvedl celkový počet zaměstnanců na 642. Krom řad našich Seznamáků se rozšířila i kapacita e-mailové schránky, a to rovnou na neomezenou.

Ocenění:

  • Dobrá značka – Ocenění v mezinárodní anketě čtenářů Reader’s Digest putuje pošesté do Seznamu jakožto nejdůvěryhodnější české IT firmy.
  • Křišťálová lupa 2008 – Anketa společnosti Internet Info přisuzuje Emailu Seznamu první místo v kategorii e-mailová pošta a videoserveru Stream.cz třetí místo v kategorii Zábava.

2009

Vytyčili jsme si novou vizi a strategii, která zněla „Pracujeme na tom, aby se internet stal nejsilnějším médiem a na něm Seznam.cz místem první volby“. Začali jsme se tak mnohem více zaměřovat na média. Pro sekci „Ve světě“ jsme se rozhodli změnit vyhledávač a přešli na Bing od společnosti Microsoft. V rámci strategie jsme začali osvětou a vypustili do světa první díl filmu Seznam se bezpečně, který upozorňuje na rizika seznamování na internetu.

Ocenění:

  • Czech TOP 100 – Seznam se umisťuje v první stovce nejúspěšnějších českých firem.
  • Křišťálová lupa 2009 – Hlasování uživatelů českého internetu přináší Seznamu dvě první ceny. Poprvé pro vyhledávání a počtvrté pro Email.

2010

Naše domovská stránka překonala hranici 5 milionů návštěv měsíčně. Jedním z důvodů bylo i spuštění plánovače cyklotras na Mapy.cz. Pro milovníky cestování jsme spustili server Sdovolená.cz a pro motorkáře Smoto.cz. V Nadačním fondu Dětský čin roku jsme zaštítili kategorii Pomoc n@ webu.

Ocenění:

  • Czech Open Source 2010 – V anketě pořádané českým zpravodajským serverem Root.cz byl veřejností zvolen Seznam.cz Firmou roku.
  • Křišťálová lupa 2010 – Hlasování uživatelů českého internetu přináší Seznamu již popáté první cenu pro Email.

2011

Hlavní claim jsme změnili na „Najdu tam, co hledám“. S funkcí Seznam Tip jsme začali konkurovat slevovým portálům, nejvýhodnější letenky zase bylo možné vyhledávat na portálu Sletenky.cz. Mapy.cz dostaly mobilní aplikaci a poprvé se objevil i tzv. ptačí pohled. Stream.cz nás bavil natolik, že jsme odkoupili i jeho druhou půlku. Pozitivní reakce sklidil redesign Super.cz. Obsah dostalo nově na starosti vydavatelství Borgis, které se stará i o Novinky.cz a Sport.cz. Seznamáci mají od tohoto roku i jeden speciální benefit – firemní školku.

Ocenění:

  • EFFIE – V soutěži českých nejefektivnějších reklamních kampaní EFFIE jsme získali 2. místo v kategorii Ostatní služby za kampaň Lovecká sezona.
  • European Business Awards – Seznam.cz se probojoval mezi desítku zástupců, kteří české podnikání reprezentovali v mezinárodní soutěži.

2012

Pavel Zima se stal generálním ředitelem. Na pozici výkonného ředitele nominoval Michala Feixe. V průběhu roku jsme představili službu Mixér.cz a novou verzi Emailu. Redesignu se dočkalo Počasí.cz a Sbazar.cz. Výrazného zdokonalení zase Seznam.cz Vyhledávání, které přineslo indexování cizojazyčných stránek. Počet dokumentů, v nichž mohl Seznam.cz vyhledávat, vzrostl ze 400 milionů na 700 milionů. Náš edukativní projekt pustil do světa druhý díl filmu Seznam se bezpečně.

Ocenění:

  • Dobrá značka – Ocenění v mezinárodní anketě čtenářů Reader´s Digest získal již podesáté Seznam.cz jako nejdůvěryhodnější české IT firma.
  • Big Brother Awards – Seznam.cz získal pozitivní cenu této soutěže za ochranu osobních údajů svých uživatelů.

2013

Tento rok jsme rozhodli o stavbě vlastního datového centra. Náš projekt Seznam se bezpečně získal ocenění Zlatý záchranářský kříž a interní komunikace Seznam.cz zvítězila v evropských cenách FEIEA. Stream.cz se proměnil v internetovou televizi a spustil nový kanál Pohádky. Výrazných novinek se dočkaly Mapy.cz. Poprvé se na nich objevily běžkařské tratě. Představila se i nová verze mobilní aplikace, která umožňovala práci offline. Další novou aplikací byl například rychlý mobilní prohlížeč. Vznikl také nástroj na sběr zpětné vazby Seznam.cz Výzkumník, který pomáhá se zlepšováním internetu.

Ocenění:

  • FEIEA Grand Prix 2013 – Projekt interní komunikace Seznam.cz si odnesl zlatou medaili za kampaň „Komunikace kníratého měsíce“.
  • Zlatý záchranářský kříž – Za výjimečný nebo kreativní počin k osvětě a vzdělávání.

2014

Během tohoto roku jsme přišli s novými aplikacemi pro Email, TV Program, Sauto.cz, Proženy.cz a Stream.cz. Zásadních změn, které zjednodušily fungování, se dočkaly všechny naše služby. Také jsme poklepali na základní kámen datového centra Kokura, jehož stavba trvala necelý rok a přinesla nám datovou nezávislost. Na obrazovkách internetové televize Stream.cz se poprvé objevil dnes už legendární lobbista Tonda Blaník. I díky velké sledovanosti tohoto seriálu narostla důležitost videoreklamy, která tvořila 80 % příjmů televize Stream.cz.

Ocenění:

  • Marketér roku – Seznam.cz Výzkumník obdržel malého delfína v ocenění české marketingové společnosti za inovativní projekt v oblasti marketingu.
  • Mobilní aplikace roku 2014 – Mapy.cz se staly absolutním vítězem ankety Mobilní aplikace roku. Ocenění získala také aplikace TVProgram.cz, která skončila druhá v kategorii Životní styl.

2015

Mapy.cz vyrazily do světa, takže si díky nim můžete naplánovat svůj výlet na jakémkoli kontinentu. Toulky českou kotlinou zase zjednodušil nový plánovač výletů. Největší změnou byl redesign domovské stránky Seznamu, která stále patřila mezi nejnavštěvovanější na českém internetu. Po velkém úspěchu s mobilním prohlížečem, který denně používalo více než 200 tisíc lidí, přišla i verze pro počítače. Stream.cz uvedl zbrusu nové seriály Pizza boy a Autobazar Monte Karlo. Našim pořadům a tvářím byla odepřena účast v cenách TýTý, což vyvolalo obrovskou debatu o tom, co je a není televize. Odměnou nám nakonec bylo alespoň ocenění za projekt „Pro jedno TýTý slunce nesvítí“.

Ocenění:

  • Česká cena za PR – Stream.cz a projekt „Pro jedno TýTý slunce nesvítí“ vyhrál kategorie Firemní komunikace, Sólokapr a zároveň se stal Absolutním vítězem České ceny za PR, kterou každoročně vyhlašuje Asociace PR agentur.
  • Český lev – Sošku z 23. ročníku Českého lva si odnesla třetí série seriálu Kancelář Blaník. Ocenění získal v kategorii Mimořádný počin v oblasti audiovize.

2016

Počátkem tohoto roku jsme od zahraničních investorů odkoupili zpět náš 30% podíl. Stoprocentním majitelem se tak znovu stal Ivo Lukačovič. Vedení se ujalo pětičlenné představenstvo s výkonným ředitelem Michalem Feixem. Díky HbbTV aplikaci jsme se objevili na televizních obrazovkách a nově jsme se převzali i redakci Proženy.cz. Na domovskou stránku přibyly Seznam Zprávy a sekce, která nabízí přehled toho nejzajímavějšího z českého internetu přesně na míru. Pod hlavičkou projektu „Seznam se bezpečně“ vydal Martin Kožíšek knihu Bezpečně na internetu.

Ocenění:

  • Křišťálová lupa – Prvenství v kategorii Nástroje a služby si v roce 2016 odnesly Mapy.cz.
  • WebTop100 – Digitální reklamní kampaní roku 2016 se stala kampaň Kazmy.

2017

V tomto roce jsme oslavili 25 let českého internetu konferencí „Připojuji se“ a začali jsme se ještě více profilovat jako mediální dům. Náš tým jsme například obohatili o Redakční radu a nabídli jsme mobilní aplikaci, díky které mohou čtenáři přidávat videokomentáře k našim článkům. Nejvýraznější novinkou bylo nasazení offline map celého světa včetně funkce plánování výletů, a to i v mezinárodní verzi Mapy.cz zvané Windy Maps. Osm milionů aktivních schránek našeho Emailu dostalo nový vzhled. Na Zboží.cz se objevily nové reklamní formáty a přibylo i hodnocení e-shopů.

Ocenění:

  • Křišťálová lupa – První dvě místa v kategorii Globální projekty českých tvůrců si odnesly Windy Maps a Mapy.cz s mapou celého světa.

Představenstvo

Naše nejvyšší vedení

Ivo Lukačovič

předseda představenstva

Tomáš Kapalín

místopředseda představenstva
ředitel pro exekutivu a obchodní rozvoj

Ondřej Procházka

místopředseda představenstva
ředitel pro exekutivu a výzkum a vývoj

Pavel Zima

místopředseda představenstva
ředitel pro exekutivu a komunikaci

Management

Ředitelé důležitých oblastí Seznamu

Martin Švarc

obchodní ředitel

Igor Kalaš

obsahový ředitel

Ondřej Krišica

ředitel divize Reklamy

Jakub Unger

ředitel divize Zpravodajství a TV

Tomáš Pergler

ředitel divize Vyhledávání

Matěj Hušek

ředitel divize Homepage a obsahových služeb

Robert Drozda

ředitel divize Služby

Aleh Drohal

provozní ředitel

Helena Kuklíková

personální ředitelka

Vlastimil Pečínka

technický ředitel

Miroslava Chadimová

finanční ředitelka


Krasty, nejlepší kamarád člověka na internetu

Krastyho vám určitě nemusíme představovat. Tento kříženec Jack Russel teriéra a jezevčíka je ikonou českého internetu. Málokdo ale ví, jak napínavý život si vlastně prožil.

Náš psí parťák se krátce po narození dostal do útulku. Naštěstí si ho odtud ale brzy vyzvedla jeho budoucí panička Dita Majorová, která svého kamaráda okamžitě přihlásila do konkurzu na nového maskota Seznamu. Díky své upřímnosti, hravosti i laskavosti měl Krasty svou výhru téměř jistou – nejvíc jsme ale obdivovali jeho schopnost vžít se do nejrůznějších hereckých rolí.

Celý příběh mohl mít zdárný konec, nastala ale událost, kterou nemohl nikdo předvídat. Na jedné z jeho procházek lesem se náš kolega zatoulal a už se nikdy nevrátil. I přes to, že jsme o Krastyho přišli, na něj do dnes vzpomínáme a jako poctu jeho památce jsme mu věnovali čestné místo na hlavní stránce Seznamu.

Stáhnout fotky Krastyho


Základní údaje

Seznam.cz, a.s., Radlická 3294/10, 150 00 Praha 5

IČ: 26168685, DIČ: CZ26168685

Společnost zapsána v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B., vložka 6493. Pravidla o tom, kdo u nás a jak vystupuje za společnost a kdo může co a jak podepsat naleznete zde.

Kontakty