Přejít na obsah

Naše vize

Seznam.cz je platforma.

Pro veřejnost

jsme platformou sociální, znalostní i obsahovou. Lidé se k nám chodí bavit a vyhledávat informace.

Pro podnikatele

jsme platformou reklamní. Nástrojem, jak dostat reklamu k těm, které zajímá.

Pro vydavatele

jsme platformou obsahovou, distribuční a technologickou. Cestou, jak zvýšit návštěvnost svých webů a monetizovat obsah.


Hodnoty, které sdílíme

Inovace

Podporujeme zajímavé nápady, které nás společně posouvají dopředu. Vytváříme funkční a jednoduché služby pro každodenní použití.

Otevřenost

Komunikace je klíčová. O všem se navzájem informujeme a co jde, to si aktivně dohledáme.

Slušnost

Nejsou nám lhostejní naši kolegové ani okolní svět. Ke všem se proto vždy chováme slušně, zodpovědně a s respektem.

Neformálnost

Fandíme uvolněnému pracovnímu prostředí i smyslu pro humor. Jsme tolerantní, pravidla respektujeme, ale zbytečně netvoříme.


Naše historie

Od založení až po současnost

 

1996

Ivo Lukačovič s počáteční investicí 50 000 Kč spustil internetový katalog jménem Seznam.cz. Ten se dělil na jednotlivé kategorie, ve kterých bylo zařazeno až 1 000 webových stránek, a umožňoval hledat podle klíčových slov. Nabízel žebříček nejlepších českých stránek a přehled novinek na českém internetu. V tomto roce jsme v Seznamu také rozjeli první bannerovou reklamu a naše domovská stránka zaznamenala až 10 000 přístupů denně.

1997

Rychle jsme si vydobyli pevnou pozici, a tak se ani v tomto roce náš úspěšný start nezastavil. Během jednoho roku stoupla návštěvnost domovské stránky na 50 000 přístupů denně. První narozeniny jsme oslavili zavedením vlastního fulltextového vyhledávání jménem Kompas, který umožňoval zadávat dotazy s českou diakritikou a indexoval 1,2 milionu stránek. Kromě vyhledávače jsme spustili nové služby. Například Lidé.cz, zpravodajský server Seznam DNES nebo elektronický obchod iShop. Vznikl také slovenský bratříček s názvem Zoznam.sk.

1998

Na Seznamu jsme spustili vlastní bezplatnou e-mailovou službu Email. Návštěvnost i nadále rostla a pohybovala se průměrně okolo 80 000 přístupů denně. Největší zlom pak nastal 30. 9. 1998, kdy byla poprvé překročena hranice 100 000 přístupů za den, čímž se stal Seznam.cz nejnavštěvovanějším českým webem. Své první krůčky také udělaly Novinky.cz, které byly původně koncipovány jako zábavní server, kam mohli lidé vkládat vlastní příspěvky. Až v průběhu dalších let se proměnil ve zpravodajství, které známe dnes.

1999

Návštěvnost Seznam.cz se nezastavila ani v roce 1999. Naopak vzrostla o neuvěřitelných 321 %. Za první rok fungování získal náš Seznam.cz Email zhruba 300 000 klientů. Toto číslo nám také přineslo stoprocentní nárůst zisků za reklamu. Náš příjem tak dosáhl 12 milionů korun.

2000

Tento rok byl důležitým milníkem v historii naší firmy. Seznam.cz se proměnil v akciovou společnost a 30% podíl získala švédská firma Spray Ventures. Podařilo se nám ovládnout 53 % trhu, zdvojnásobit obrat a zvýšit zisk na 2,23 milionu Kč. Vedle map, Emailu, počasí a TV programu nabízela domovská stránka také překladový slovník nebo odkaz na hledání zaměstnání. Naše stránky ocenili i nevidomí, za což jsme získali certifikát Blindfriendly.

Ocenění:

  • Certifikát „Blindfriendly“ – Ocenění pro Seznam.cz a Novinky.cz za to, že jsou uzpůsobené potřebám nevidomých a jinak zrakově těžce postižených uživatelů.
  • Český Zavináč 2000 – Nejlepším portálem se stal Seznam.cz a Nejlepším zábavním serverem Novinky.cz.

2001

Největší novinkou roku byla služba Seznam Firmy. Při spuštění obsahovala 55 tisíc záznamů s kontaktními údaji firem, včetně finančních výsledků, aktuální hodnoty akcií a přehledu o valných hromadách. Společnosti si také poprvé mohly zaplatit své zobrazování v databázi podle vybraných klíčových slov. Na domovské stránce se objevily dvě nové funkce – Reality, které poskytovaly aktuální nabídku realitních kanceláří, a Seznam SMS brána, která umožňovala zdarma zasílat SMS.

Ocenění:

  • Nejúspěšnější online reklamní kampaň firmy McDonald’s ve střední Evropě – Realizováno ve spolupráci se Seznamem pod názvem Ham!
  • Nejoblíbenější počítačový produkt – Ocenění v kategorii internetová stránka pro adresu www.seznam.cz.

2002

Začátkem roku navštívilo stránku Seznam.cz rekordních 1,44 milionu lidí a počet registrovaných e-mailových adres překročil hranici jednoho milionu. Představili jsme zbrusu novou službu Auto.seznam.cz, dnes už známou jako Sauto.cz. Z webu Lidé.cz se stala přehledná komunitní síť, která umožňovala chatovat a plánovat srazy. Krátce jsme zkusili i využívat služeb společnosti Google pro fulltextové vyhledávání a stali se členy Sdružení pro internetovou reklamu (SPIR). Jeho cílem byla snaha pomoci reklamnímu trhu při získávání zajímavých sociodemografických dat.

 

2003

Tento rok jsme si pořídili psího maskota. Jmenoval se Krasty a patřil brněnské „seznamačce“ Ditě Majorové. Z webu Novinky.cz se stal zpravodajský server a jeho spoluvydavatelem se stala společnost Borgis. Během krátké doby jsme se radovali nejen z vysoké návštěvnosti Novinek, ale také z naší domovské stránky Seznam.cz, kterou navštívilo 2 265 566 lidí měsíčně. Mimoto se náš tým rozrostl na 146 zaměstnanců.

2004

Koupili jsme službu Email.cz a s doménou @email.cz ji plně integrovali do našeho Seznam.cz Emailu. Na konci roku jsme se přiblížili 3 milionům návštěvníků měsíčně a zdvojnásobili tržby na více než 500 milionů korun.

2005

V březnu jsme slavnostně spustili vlastní Vyhledávání. Na jeho vývoji a spuštění se podílel čtyřčlenný tým. Vyhledávání využívalo databázi 30 milionů dokumentů (dnes je to 22× víc) v rámci českých webů. Také se nám podařilo úspěšně nasadit novou verzi Seznam.cz Emailu s kapacitou 2 GB a možností vybrat si vlastní vzhled schránky. Pod svá křídla jsme vzali sociální síť Spolužáci.cz a dali jí úplně novou podobu. Měsíční návštěvnost domovské stránky překročila hranici 3 milionů.

Ocenění:

  • Podnikatel roku – Finalistou soutěže se stal předseda představenstva Seznamu Ivo Lukačovič.
  • Cena za image – Seznam získává 2. místo v kategorii webových portálů od sdružení reklamních agentur Rhodos.

2006

Ivo Lukačovič se rozhodl předat vedení Seznam.cz Pavlu Zimovi, který v jeho čele vydržel až do roku 2016. Denní návštěvnost se poprvé přehoupla přes 2 miliony. Ke dvěma e-mailovým službám přibyla ještě doména post.cz. Také jsme rozjeli vlastní systém pro PPC reklamu, Sklik.cz. Revoluční změny se dočkala služba Mapy.cz, která se stala plně interaktivní, a navíc byla obohacena o letecké snímky ČR. Tyto novinky nám přinesly zisk přes 1 miliardu korun a jako každý rok, i tentokrát vzrostl počet návštěvníků – na 3,8 milionu měsíčně.

Ocenění:

  • Podnik Fair Play – Seznam se stává nositelem prvního titulu uděleného Etickým fórem ČR.
  • Křišťálová lupa 2006 – Ivo Lukačovič byl vyhlášen za osobnost českého internetu. Nejlepší e-mailovou poštou se stal Email na Seznamu a nejčtenějším online zpravodajstvím v kategorii Zábava bulvár byl Super.cz.

2007

Nejzásadnější událostí byl vstup do společnosti Global Inspiration, vlastníka Stream.cz. Tento krok se okamžitě projevil na návštěvnosti tohoto videoportálu, která vzrostla pětinásobně na více než milion sledujících. Úspěšní jsme byli i s nově spuštěnou službou Zboží.cz, která se stala jedničkou mezi srovnávači cen. Vyhledávání se po dvou letech stalo jednoznačně nejpoužívanějším na českém internetu. K upevnění pozice přispělo také spojení s portálem Atlas.cz. První dostupnou službou na mobilním internetu se stal Email.

Ocenění:

  • Cena za firemní image – Seznam střídá na 1. místě loňského vítěze Google a získává cenu od sdružení reklamních agentur Rhodos.
  • Czech Top 100 – Seznam vyhrává v kategorii Informační technologie a internet a je znovu zařazen mezi stovku nejúspěšnějších českých firem.

2008

Tento rok jsme mysleli především na ženy, pro které vznikl portál Proženy.cz. Po domovské stránce jsme zpřístupnili nevidomým i naše služby. Mezi prvními byly například Lidé.cz nebo Novinky.cz. Seznam se také stal mobilní u všech tří domácích operátorů. Náš tým jsme posílili o novou pobočku v Brně, čímž se zvedl celkový počet zaměstnanců na 642. Krom řad našich Seznamáků se rozšířila i kapacita e-mailové schránky, a to rovnou na neomezenou.

Ocenění:

  • Dobrá značka – Ocenění v mezinárodní anketě čtenářů Reader’s Digest putuje pošesté do Seznamu jakožto nejdůvěryhodnější české IT firmy.
  • Křišťálová lupa 2008 – Anketa společnosti Internet Info přisuzuje Emailu Seznamu první místo v kategorii e-mailová pošta a videoserveru Stream.cz třetí místo v kategorii Zábava.

2009

Vytyčili jsme si novou vizi a strategii, která zněla „Pracujeme na tom, aby se internet stal nejsilnějším médiem a na něm Seznam.cz místem první volby“. Začali jsme se tak mnohem více zaměřovat na média. Pro sekci „Ve světě“ jsme se rozhodli změnit vyhledávač a přešli na Bing od společnosti Microsoft. V rámci strategie jsme začali osvětou a vypustili do světa první díl filmu Seznam se bezpečně, který upozorňuje na rizika seznamování na internetu.

Ocenění:

  • Czech TOP 100 – Seznam se umisťuje v první stovce nejúspěšnějších českých firem.
  • Křišťálová lupa 2009 – Hlasování uživatelů českého internetu přináší Seznamu dvě první ceny. Poprvé pro vyhledávání a počtvrté pro Email.

2010

Naše domovská stránka překonala hranici 5 milionů návštěv měsíčně. Jedním z důvodů bylo i spuštění plánovače cyklotras na Mapy.cz. Pro milovníky cestování jsme spustili server Sdovolená.cz a pro motorkáře Smoto.cz. V Nadačním fondu Dětský čin roku jsme zaštítili kategorii Pomoc n@ webu.

Ocenění:

  • Czech Open Source 2010 – V anketě pořádané českým zpravodajským serverem Root.cz byl veřejností zvolen Seznam.cz Firmou roku.
  • Křišťálová lupa 2010 – Hlasování uživatelů českého internetu přináší Seznamu již popáté první cenu pro Email.

2011

Hlavní claim jsme změnili na „Najdu tam, co hledám“. S funkcí Seznam Tip jsme začali konkurovat slevovým portálům, nejvýhodnější letenky zase bylo možné vyhledávat na portálu Sletenky.cz. Mapy.cz dostaly mobilní aplikaci a poprvé se objevil i tzv. ptačí pohled. Stream.cz nás bavil natolik, že jsme odkoupili i jeho druhou půlku. Pozitivní reakce sklidil redesign Super.cz. Obsah dostalo nově na starosti vydavatelství Borgis, které se stará i o Novinky.cz a Sport.cz. Seznamáci mají od tohoto roku i jeden speciální benefit – firemní školku.

Ocenění:

  • EFFIE – V soutěži českých nejefektivnějších reklamních kampaní EFFIE jsme získali 2. místo v kategorii Ostatní služby za kampaň Lovecká sezona.
  • European Business Awards – Seznam.cz se probojoval mezi desítku zástupců, kteří české podnikání reprezentovali v mezinárodní soutěži.

2012

Pavel Zima se stal generálním ředitelem. Na pozici výkonného ředitele nominoval Michala Feixe. V průběhu roku jsme představili službu Mixér.cz a novou verzi Emailu. Redesignu se dočkalo Počasí.cz a Sbazar.cz. Výrazného zdokonalení zase Seznam.cz Vyhledávání, které přineslo indexování cizojazyčných stránek. Počet dokumentů, v nichž mohl Seznam.cz vyhledávat, vzrostl ze 400 milionů na 700 milionů. Náš edukativní projekt pustil do světa druhý díl filmu Seznam se bezpečně.

Ocenění:

  • Dobrá značka – Ocenění v mezinárodní anketě čtenářů Reader´s Digest získal již podesáté Seznam.cz jako nejdůvěryhodnější česká IT firma.
  • Big Brother Awards – Seznam.cz získal pozitivní cenu této soutěže za ochranu osobních údajů svých uživatelů.

2013

Tento rok jsme rozhodli o stavbě vlastního datového centra. Náš projekt Seznam se bezpečně získal ocenění Zlatý záchranářský kříž a interní komunikace Seznam.cz zvítězila v evropských cenách FEIEA. Stream.cz se proměnil v internetovou televizi a spustil nový kanál Pohádky. Výrazných novinek se dočkaly Mapy.cz. Poprvé se na nich objevily běžkařské tratě. Představila se i nová verze mobilní aplikace, která umožňovala práci offline. Další novou aplikací byl například rychlý mobilní prohlížeč. Vznikl také nástroj na sběr zpětné vazby Seznam.cz Výzkumník, který pomáhá se zlepšováním internetu.

Ocenění:

  • FEIEA Grand Prix 2013 – Projekt interní komunikace Seznam.cz si odnesl zlatou medaili za kampaň „Komunikace kníratého měsíce“.
  • Zlatý záchranářský kříž – Za výjimečný nebo kreativní počin k osvětě a vzdělávání.

2014

Během tohoto roku jsme přišli s novými aplikacemi pro Email, TV Program, Sauto.cz, Proženy.cz a Stream.cz. Zásadních změn, které zjednodušily fungování, se dočkaly všechny naše služby. Také jsme poklepali na základní kámen datového centra Kokura, jehož stavba trvala necelý rok a přinesla nám datovou nezávislost. Na obrazovkách internetové televize Stream.cz se poprvé objevil dnes už legendární lobbista Tonda Blaník. I díky velké sledovanosti tohoto seriálu narostla důležitost videoreklamy, která tvořila 80 % příjmů televize Stream.cz.

Ocenění:

  • Marketér roku – Seznam.cz Výzkumník obdržel malého delfína v ocenění české marketingové společnosti za inovativní projekt v oblasti marketingu.
  • Mobilní aplikace roku 2014 – Mapy.cz se staly absolutním vítězem ankety Mobilní aplikace roku. Ocenění získala také aplikace TVProgram.cz, která skončila druhá v kategorii Životní styl.

2015

Mapy.cz vyrazily do světa, takže si díky nim můžete naplánovat svůj výlet na jakémkoli kontinentu. Toulky českou kotlinou zase zjednodušil nový plánovač výletů. Největší změnou byl redesign domovské stránky Seznamu, která stále patřila mezi nejnavštěvovanější na českém internetu. Po velkém úspěchu s mobilním prohlížečem, který denně používalo více než 200 tisíc lidí, přišla i verze pro počítače. Stream.cz uvedl zbrusu nové seriály Pizza boy a Autobazar Monte Karlo. Našim pořadům a tvářím byla odepřena účast v cenách TýTý, což vyvolalo obrovskou debatu o tom, co je a není televize. Odměnou nám nakonec bylo alespoň ocenění za projekt „Pro jedno TýTý slunce nesvítí“.

Ocenění:

  • Česká cena za PR – Stream.cz a projekt „Pro jedno TýTý slunce nesvítí“ vyhrál kategorie Firemní komunikace, Sólokapr a zároveň se stal Absolutním vítězem České ceny za PR, kterou každoročně vyhlašuje Asociace PR agentur.
  • Český lev – Sošku z 23. ročníku Českého lva si odnesla třetí série seriálu Kancelář Blaník. Ocenění získal v kategorii Mimořádný počin v oblasti audiovize.

2016

Počátkem tohoto roku jsme od zahraničních investorů odkoupili zpět náš 30% podíl. Stoprocentním majitelem se tak znovu stal Ivo Lukačovič. Vedení se ujalo pětičlenné představenstvo s výkonným ředitelem Michalem Feixem. Díky HbbTV aplikaci jsme se objevili na televizních obrazovkách a nově jsme převzali i redakci Proženy.cz. Na domovskou stránku přibyly Seznam Zprávy a sekce, která nabízí přehled toho nejzajímavějšího z českého internetu přesně na míru. Pod hlavičkou projektu „Seznam se bezpečně“ vydal Martin Kožíšek knihu Bezpečně na internetu.

Ocenění:

  • Křišťálová lupa – Prvenství v kategorii Nástroje a služby si v roce 2016 odnesly Mapy.cz.
  • WebTop100 – Digitální reklamní kampaní roku 2016 se stala kampaň Kazmy.

2017

V tomto roce jsme oslavili 25 let českého internetu konferencí „Připojuji se“ a začali jsme se ještě více profilovat jako mediální dům. Náš tým jsme například obohatili o Redakční radu a nabídli jsme mobilní aplikaci, díky které mohou čtenáři přidávat videokomentáře k našim článkům. Nejvýraznější novinkou bylo nasazení offline map celého světa včetně funkce plánování výletů, a to i v mezinárodní verzi Mapy.cz zvané Windy Maps. Osm milionů aktivních schránek našeho Emailu dostalo nový vzhled. Na Zboží.cz se objevily nové reklamní formáty a přibylo i hodnocení e-shopů.

Ocenění:

  • Křišťálová lupa – První dvě místa v kategorii Globální projekty českých tvůrců si odnesly Windy Maps a Mapy.cz s mapou celého světa.

2018

Spustili jsme celoplošnou Televizi Seznam, která vysílá publicistické pořady, rozhovory, ale i pořady z produkce Streamu. V červnu jsme koupili většinový podíl v regionálních rádiích Expres FM a Classic Praha. Součástí obsahových služeb Seznamu se stal auto-moto server Garáž.cz. Pro všechny podnikatele jsme spustili novou službu Email Profi, která umožňuje mít e-mailové adresy na vlastní doméně, a přihlášení do seznamáckého účtu začalo používat dvoufaktorové ověřování. Na konci května jsme se rozloučili se službou Spolužáci.cz.

Ocenění:

  • Křišťálová Lupa – Získali jsme první místa v kategoriích Online video (Šťastné pondělí), Nástroje a služby (Mapy.cz) a Osobnost roku (Jindřich Šídlo).
  • Top Zaměstnavatel – Osmý ročník jsme ovládli v kategorii Informační technologie.
  • Randstad Award – Seznam.cz se stal třetím nejatraktivnějším zaměstnavatelem v ČR.

2019

Na začátku roku 2019 jsme koupili 100% podíl v regionálních rádiích Expres FM a Classic Praha a spustili vlastní videoportál www.televizeseznam.cz, který nabízí obsah nejen z redakcí Seznamu, ale i třetích stran. Uzavřeli jsme exkluzivní spolupráci se společností Samsung, díky které jsme mohli trhu představit mobilní telefon Samsung Galaxy A40 v limitované edici Seznam. Před Vánoci jsme přidali ještě model Galaxy A20e. Mapy.cz začaly spolupracovat s Booking.com a uživatelé chytrých telefonů od Apple s nimi mohou díky podpoře CarPlay vyrazit i na cesty autem. Nového designu se dočkalo několik našich služeb, například Počasí.cz, Seznam Zprávy nebo prohlížeč. Do Emailu jsme ke konci roku přidali funkci Kalendář.

Ocenění:

  • Křišťálová Lupa – Mapy.cz opět vyhrály kategorii Nástroje a služby, kategorii Online video pak ovládl pořad Honest Guide.
  • Randstad Award – Seznam.cz se stal 3. nejatraktivnější zaměstnavatel v ČR.
  • Top Zaměstnavatel – Seznam.cz obhájil první místo v kategorii Informační technologie a odnesl si cenu za nejlepší Instagram v oblasti HR marketingu.
  • Recruitment Academy Awards – V kategorii Kariérní stránky roku – velké firmy jsme se umístili mezi první pětkou nejlepších kariérních webů, které porota hodnotila především z pohledu jejich kvality.

2020

Rok 2020 byl i u nás v Seznamu poznamenaný koronavirovou pandemií. Na konci března jsme v aplikaci Mapy.cz spustili možnost sdílení polohy za účelem snížení rizika přenosu koronavirové nákazy. Klientům jsme podali pomocnou ruku v podobě programu Nenecháme vás v tom, ve kterém jsme rozdali více než sto milionů korun na jejich reklamní kampaně. Spustili jsme dopravní navigaci i možnost zvolit alternativní trasy v aplikaci Mapy.cz a Seznam.cz aplikace se naučila pracovat v tmavém režimu. Naše Seznam Zprávy se začaly více angažovat v mluveném slovu, a vzniklo tak několik podcastů, které si rychle získaly přízeň posluchačů. Dařilo se naší domovské stránce i obsahovým službám, které zaznamenaly rekordní počet návštěv. Televize Seznam změnila svoje zaměření a stala se plnoformátovou televizní stanicí se stále rostoucí sledovaností. Rádio Expres FM spustilo novou morning show s názvem Ranní klub, který moderuje Miloš Pokorný. Na obsahových službách jsme spustili nový diskuzní model a před koncem roku jsme ukončili provoz služby Lidé.cz.

Ocenění:

  • Křišťálová Lupa – V kategorii Nástroje a služby zvítězily Mapy.cz a v kategorii Zpravodajství a publicistika Seznam Zprávy.
  • IMC Czech Awards – V soutěži IMC Czech Awards získalo naše Seznam Brand Studio stříbrné ocenění v kategorii Nízkorozpočtové kampaně.
  • TOP Zaměstnavatel – V kategorii Informační technologie ankety TOP Zaměstnavatel 2020 jsme se umístili na prvním místě.
  • Native Advertising Awards – Seznam Brand Studio získalo v mezinárodní konkurenci zlatou pozici v kategorii Nejlepší nízkorozpočtová kampaň, stříbrnou příčku v kategoriích Nejlepší využití psaného slova a Studio roku a v kategorii Osobnost roku nativní reklamy zabodoval Ondřej Sitta. 

2021

V roce 2021 jsme ve struktuře Seznamu provedli několik organizačních změn, které odrážely například významný růst e-commerce sektoru. Viditelně jsme proměnili programové schéma Televize Seznam, jejíž měsíční share skončil v prosinci 2021 nad hranicí jednoho procenta. Seznam Zprávy upevnily svou pozici v oblasti audio tvorby a začali jsme provozovat novou podcastovou platformu Podcasty.cz. Došlo ke spuštění služby Seznam Premium a nového webu určeného primárně vývojářům s detailním popisem technických řešení, která v Seznamu používáme. Panoramatické fotky pro Mapy.cz začala nově fotit nizozemská společnost Cyclomedia a Seznam Prohlížeč vylepšil svůj překladač. Novým designem se od loňského roku může pochlubit služba Sauto.cz, sportovní online magazín Sport.cz a videoportál Stream, který byl zároveň přejmenovaný z původního názvu Televizeseznam.cz. Seznam se dlouhodobě připravuje na konec podpory cookies třetích stran v cílení reklamy a pracuje na vlastním řešení, které plánuje nabídnout celému tuzemskému trhu. Na konci roku začala firma s postupnou migrací na vlastní e-mailovou doménu, které umožňuje řešení Email Profi.

Ocenění:

  • Křišťálová Lupa – První místo získaly Mapy.cz v kategorii Nástroje a služby a Seznam Zprávy v kategorii Zpravodajství a publicistika.
  • Zlatý středník – Projekt Zastavme společně šíření koronaviru s aplikací Mapy.cz získal první místo v kategorie Mobilní aplikace a inovace.
  • Fénix Content Marketing – Projekt Zastavme společně šíření koronaviru s aplikací Mapy.cz byl oceněný prvenstvím v kategorii Best heroes in crisis.
  • Randstad Award – Seznam.cz se stal 3. nejatraktivnějším zaměstnavatelem v ČR.
  • Super Brands – Seznam.cz byl na základě spotřebitelského výzkumu oceněn titulem Czech Superbrands Award pro rok 2021.
  • TOP Zaměstnavatel – V kategorii Informační technologie se Seznam.cz umístil na prvním místě.

2022

Po vypuknutí války na Ukrajině jsme vyčlenili sto milionů korun na podporu aktivit spojených se začleněním válečných uprchlíků do české společnosti. V dubnu jsme otevřeli první zahraniční pobočku, a to konkrétně v Bratislavě. V červenci jsme rozšířili naše představenstvo ze tří na pět členů – nově se k nejvyššímu vedení firmy přidali Matěj Hušek a Ondřej Krišica, kteří působili v Seznamu na ředitelských pozicích. Naši uživatelé nově dostali možnost ověření Seznam Účtu pomocí bankovní identity. Seznam Zprávy pokračovaly v rozvoji audio tvorby a spustily podcast 5:59, který připravuje tým Lenky Kabrhelové. O unikátní obrazové komentáře glosující aktuální dění obohatil Seznam uznávaný autor ilustrovaných vtipů Tomáš Břínek alias TMBK. V závěru roku jsme spustili službu Seznam Médium, platformu pro publikování autorských článků a komentářů.

Ocenění:

  • Křišťálová Lupa – První místo získaly Seznam Zprávy v kategorii Zpravodajství a publicistika a Mapy.cz v kategorii Nástroje a služby.
  • Důvěryhodné značky – Mapy.cz se umístily na 1. místě v kategorii Online mapy.
  • Podcast roku – Ve Vatě se stal podcastem roku 2022 v kategorii Byznys.
  • Native Advertising Awards – Šest ocenění si odneslo Seznam Brand Studio. Konkrétně tři zlata, dvě stříbra a jeden bronz.
  • IMC European Awards – 2. místo získalo Seznam Brand Studio v kategorii Nízkorozpočtová kampaň.
  • Recruitment Academy Awards – 3. místo v kategorii Kariérní video velké firmy.
  • TOP Zaměstnavatel – V kategorii Informační technologie se Seznam.cz umístil na 1. místě.

2023

Nový rok jsme odstartovali spuštěním nového dobročinného projektu s názvem Seznam Grant. V březnu jsme otevřeli naše druhé vlastní datové centrum s názvem Nagoja, které se nachází v Benátkách nad Jizerou. Vylepšili jsme podobu mobilní zobrazení služby Zboží, Kalendář nabídl práci ve tmavém režimu a Email Profi se naučil vytvářet vnořené složky, což usnadní práci se tříděním pošty. Na jaře se rádio Expres FM rozšířilo i do západních Čech, kde ho posluchači mohou naladit v analogovém vysílání. Od června pak mohou posluchači rádia slyšet v éteru Hacsiko – syntetický hlas moderátorky Báry Hacsi vytvořený za pomoci umělé inteligence. V červenci dostal náš Seznam pes novou, digitální podobu a na podzim jsme na domovské stránce spustili možnost zobrazovat si lokální zpravodajství. Lifestylový magazín Super.cz prošel redesignem a v závěru roku jsme rozšířili možnosti zabezpečení účtu.

Ocenění:

  • Křišťálová Lupa – První místo si odnesly ve svých kategoriích služby Mapy.cz, Seznam Zprávy a Seznam Médium.
  • Fénix Content Marketing – Seznam Brand Studio bylo oceněno v odborné marketingové soutěži čtyřmi prvními příčkami.
  • Podcast roku – Ve vatě a Vlevo dole se staly podcasty roku.
  • Native Advertising Awards – Seznam Brand Studio sesbíralo 14 medailí na prestižní mezinárodní soutěži nativní reklamy.

Představenstvo

Tomáš Kapalín

Ondřej Procházka

Pavel Zima

Matěj Hušek

Ondřej Krišica

Management

Tomáš Búřil

obchodní ředitel

Jan Čekal

ředitel regionální inzerce

Jakub Unger

ředitel divize Zpravodajství a rádií

Ivan Mikula

ředitel Televize Seznam

Tomáš Pergler

ředitel divize Vyhledávání

David Finger

ředitel divize Email.cz a Mapy.cz

Pavel Kolář

ředitel divize Oborových služeb

Lukáš Behúň

ředitel divize E-commerce

Ondřej Tolar

ředitel divize Domovské stránky

Jiří Vítek

ředitel divize Obsahových služeb a sociálního ekosystému

Michal Hadač

ředitel divize Reklamních systémů

Jiří Udatný

ředitel divize Identity a uživatelského profilu

Pavel Bouška

ředitel divize Videoslužeb

Vlastimil Pečínka

technický ředitel

Martin Doleček

ředitel informační bezpečnosti

Helena Kuklíková

personální ředitelka

Miroslava Chadimová

finanční ředitelka

Jiří Herian

ředitel marketingového oddělení

Michal Bittner

ředitel oddělení podpory


Seznam pes, nejlepší kamarád člověka na internetu

Našeho pejska vám určitě nemusíme představovat. Tento kříženec Jack Russel teriéra a jezevčíka je ikonou českého internetu. Málokdo ale ví, jak napínavý život si vlastně prožil.

Náš psí parťák se krátce po narození dostal do útulku. Naštěstí si ho odtud ale brzy vyzvedla jeho budoucí panička Dita Majorová, která svého kamaráda okamžitě přihlásila do konkurzu na nového maskota Seznamu. Díky své upřímnosti, hravosti i laskavosti měl svou výhru téměř jistou – nejvíc jsme ale obdivovali jeho schopnost vžít se do nejrůznějších hereckých rolí.

Celý příběh mohl mít zdárný konec, nastala ale událost, kterou nemohl nikdo předvídat. Na jedné z jeho procházek lesem se náš kolega zatoulal a už se nikdy nevrátil. I přes to, že jsme o něj přišli, na něj do dnes vzpomínáme a jako poctu jeho památce jsme mu věnovali čestné místo na hlavní stránce Seznamu.

Stáhnout fotky Krastyho


Základní údaje

Seznam.cz, a.s., Radlická 3294/10, 150 00 Praha 5

IČ: 26168685, DIČ: CZ26168685

Společnost zapsána v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B., vložka 6493. Pravidla o tom, kdo u nás a jak vystupuje za společnost a kdo může co a jak podepsat naleznete zde.

Kontakty