Přejít na obsah

Pro partnery

Pokud svůj web monetizujete pomocí reklamy, velká část těchto příjmů je závislá na reklamě cílené na konkrétní uživatele, tedy na retargetingu a cílení na zájmy uživatele. Jenže reklamní systémy uživatelská data sbírají právě pomocí cookies třetích stran.

Na dobu bez cookies třetích stran se včas připravte

Očekává se, že k vypnutí podpory cookies třetích stran v nejrozšířenějším prohlížeči Google Chrome dojde ve druhé polovině letošního roku. Pokud se na tuto změnu včas nepřipravíte, je velice pravděpodobné, že vám výrazně poklesnou příjmy z programatické reklamy.

Že tento propad může být poměrně dramatický, dokazuje náš modelový příklad:

  • Majitel středně velkého lifestylového webu využívá reklamu od Seznamu jak k oslovení návštěvníků sekce Newsfeed na homepage Seznamu, tak zčásti i pro své vlastní uživatele. Proto se spoléhá na služby Seznam Partner a Seznam Newsfeed. Jenže ve druhé polovině roku ho čeká nepříjemné překvapení – jeho příjmy z reklamy se zredukují na třetinu.

Pro inzerenty, kteří vytvářejí kampaně v Skliku, přinášíme alternativy, které jim pomohou dopad konce cookies třetích stran zmírnit. Vymýšlíme nové možnosti nastavení kampaní a typy cílení, které nejsou závislé na cookies třetích stran. Čím více inzerentů je bude využívat, tím více se tyto kampaně budou zobrazovat na vašem webu.

Klíč k úspěchu? Přihlášení uživatelé

V důsledku konce cookies třetích stran nenávratně ztratíte uživatelská data, díky kterým můžete návštěvníkům webu zobrazovat cílenou reklamu. Abyste o možnost cílení nepřišli, je naprosto zásadní uživatele motivovat k přihlášení.

Jen u přihlášeného uživatele znáte jeho e-mail, a tím pádem identitu. A bez kvalitní identity nedokážeme reklamu správně zacílit. Máte v zásadě dvě možnosti, jak uživatele k přihlášení motivovat:

  • Nabídněte jim speciální funkce pro příjemnější procházení webu.

Mezi tyto funkce patří například možnost odebírat newsletter s novinkami, zapojit se do diskuzí, uložit si rozečtený článek na později nebo si nastavit si notifikaci do e-mailu. Výměnou za přihlášení můžete lidem umožnit sledovat či odebírat konkrétní témata nebo autory článků. Pro přihlášené uživatele můžete uspořádat soutěž nebo vymyslet jakoukoliv výhodu navíc, která souvisí se zaměřením vašeho webu.

  • Obsah webu nebo jeho část zpřístupněte pouze přihlášeným uživatelům.

U velké části webů ale v posledních několika letech začíná být standardem, že se uživatel k plnému obsahu dostane až po přihlášení. Proto uživatele k přihlášení motivujte i vy a hledejte způsoby, jak jim proces přihlašování co nejvíce zjednodušit.

3 kroky, které ochrání vaše zisky z reklamy

Poklesu reklamních příjmů v důsledku konce cookies třetích stran se můžete vyhnout nebo ho alespoň zmírnit. Co přesně byste pro to měli udělat?

  • Usilujte o co nejvyšší počet uživatelů, kteří jsou na webu přihlášení.
  • Snažte se od co největšího počtu uživatelů získat souhlas s personalizací reklam.
  • Identifikaci uživatele posílejte do reklamního systému v rámci volání reklamy.

Jak si udržet stávající výnosy z reklamy?

Mít přihlášeného uživatele je prvním krokem k tomu, jak jej identifikovat. Druhým a neméně důležitým krokem je však identifikátor o uživateli posílat do reklamního systému při samotném požadavku na reklamu. K tomu můžete využít tyto možnosti:

  • said – pokud používáte Přihlášení přes Seznam,
  • hashované e-maily – pokud používáte jakákoliv jiná přihlášení,
  • secid – unikátní identifikátor služby Czech Ad ID.

Ve všech případech budete potřebovat souhlas uživatele.

Více o identifikátorech

Nástroje, které se vyplatí využít

Máte k tomu, jak byste v rámci zachování zisků z reklamy měli postupovat, otázky? Připravili jsme pro vás odpovědi na nejčastější dotazy, které nám partneři pokládají.