Na co se nás často ptáte?
Jak poznám dopad konce cookies třetích stran na svých kampaních?
Spolehlivý ukazatel pro změření dopadu konce cookies třetích stran na kampaně bohužel neexistuje. Vzhledem k tomu, že Google omezení cookies u malého množství uživatelů už testuje a že další prohlížeče s větším podílem na trhu – Safari a Firefox – už cookies třetích stran blokují, doporučujeme s úpravami cílení začít co nejdříve. Získáte tak náskok před konkurencí, která přípravu na dobu bez cookies může podcenit nebo ji nechat na poslední chvíli.
Proč mám dělat úpravy pro konverze v Skliku a Zboží.cz? Výkon kampaní si přece vyhodnotím pomocí Google Analytics.
Konec cookies třetích stran může mít dopad i na Google Analytics. Proto vám doporučujeme měřit konverze v Skliku a Zboží.cz. Proč?
- Budete mít detailní přehled o konverzích až na úroveň jednotlivých reklam, cílení nebo zařízení.
- Můžete využít střídání reklam podle CPA a PNO v Skliku. Díky datům ze Seznamu podpoříte výkon kampaní.
- Budete mít možnost využívat chystanou optimalizaci na konverze v Skliku a Zboží.cz, která využívá model strojového učení. Díky této novince se vaše cenové nabídky automaticky nastaví tak, aby maximalizovaly počet konverzí nebo tržby, a to v reálném čase v každé jednotlivé aukci.
Vystačím si i do budoucna jen s retargetingem a dynamickým retargetingem?
Uděláme vše pro to, aby se maximální zásah vašich kampaní nezměnil. Přesto očekáváme, že navzdory úpravám cílení nebude objem inzerce srovnatelný se situací v roce 2023. Proto vám doporučujeme v Skliku vyzkoušet také různé typy akvizičního cílení. Dosáhnete tak vyšších tržeb nebo podpoříte znalost své značky, což pozitivně ovlivní přímou návštěvnost vašeho webu a důvěryhodnost vaší značky. Jak začít s akvizičními a brandovými kampaněmi, se dozvíte v Sklik Akademii.
Zůstanou kampaně cílené na vlastní seznamy zákazníků pomocí e-mailových adres přesné i po konci cookies třetích stran?
Kampaně, které využívají cílení na vlastní seznamy zákazníků, zůstanou funkční, protože sběr dat pro cílení není závislý na cookies třetích stran. Mailové adresy uživatelů a zákazníků, kteří vám k nakládání s nimi udělili souhlas, můžete nahrát přímo do rozhraní Skliku, případně automatizovaně přes API ve spolupráci s některým z našich partnerů. Prostor, ve kterém se tento typ cílení bude vydávat, může být z důvodu blokace cookies třetích stran na externích webech partnerské sítě Skliku o něco menší než dnes, ale přesto očekáváme, že toto cílení bude i nadále fungovat.
Nenašli jste, co jste hledali? Jsme tu pro vás
Máte další dotazy nebo potřebujete poradit? Ozvěte se nám, rádi vám s nastavením kampaní pomůžeme.