Přejít na obsah

Pro inzerenty

Prohlížeč Google Chrome od druhé poloviny roku 2024 přestane podporovat cookies třetích stran. A protože webové stránky a služby tyto soubory využívají ke sledování aktivity uživatelů, analýze jejich chování na internetu a cílení reklamy, dopadne tento krok na celou oblast e-commerce.

Pokud chcete zabránit poklesu tržeb z reklam, bude třeba nahradit kampaně založené na využití cookies třetích stran jinými typy cílení. S naším průvodcem to zvládnete – ať už sami, nebo s pomocí vašeho správce kampaní v Skliku. Stačí si vybrat si možnost, která nejlépe vystihuje vaše podnikání.

Konec cookies třetích stran ovlivní vaše reklamní zisky

Už v lednu 2024 prohlížeč Chrome v rámci testování ukončil podporu cookies třetích stran pro 1 % uživatelů. S dalším vypínáním bude Google pravděpodobně pokračovat na konci léta.

To znamená, že pokud provozujete e-shop nebo webové stránky a využíváte reklamní platformy, které pracují s cookies třetích stran, začne postupně klesat množství uživatelů, které dokážete zasáhnout prostřednictvím retargetingu, dynamického retargetingu a částečně i další cílené reklamy.

Zásah kampaní, které jsou plně závislé na cookies třetích stran, se bude snižovat a postupně se lidem téměř přestanou zobrazovat. A kdo se na dobu bez cookies třetích stran včas nepřipraví, ten může přijít o velký objem objednávek, a tedy i tržeb.

3 důvody, proč se včas připravit

  • Aktuálně platí, že pokud na vaše stránky přijde návštěvník se zájmem o nákup, prohlédne si zboží, ale nákup nedokončí, může ho reklamní systém díky cookies identifikovat a zacílit na něj reklamu. Tím ho přivedete zpět na váš web, kde může nákup dokončit. Bez cookies třetích stran však o tuto možnost přijdete.

  • Konec cookies třetích stran ovlivní i další typy reklam, které pracují s cílením na uživatele – cílení na zájmy uživatelů, jejich pohlaví či věk, zájmy o koupi, Lookalike nebo vlastní seznamy zákazníků. Negativní dopad ale bude výrazně nižší než u retargetingu a dynamického retargetingu.

  • Značně klesne i počet konverzí, pomocí kterých vyhodnocujete investice do reklamy. Proto bude složitější identifikovat, jaké množství objednávek vám přinášejí konkrétní kampaně a reklamy. To znamená, že nebudete vědět, jestli zákazníka k nákupu přiměla vaše placená reklama a jestli se vám investice vyplatila.