Kodex chování Seznam.cz a Seznamáků na sociálních sítích
Vždy na úrovni
Udržujeme úroveň debaty. Slušné chování na sociálních sítích je samozřejmost.
Vystupujme vždy seriózně, slušně, mile, věcně.
Pokud se dopustíme nějakého nedorozumění, omluvíme se a uvedeme vše na pravou míru.
Neskrýváme se
Při profesních debatách se netajíme tím, že jsme ze Seznam.cz, naopak jsme na to hrdí.
Nevytváříme nepravou „spokojenost uživatelů“ tím, že nepřiznáme v diskuzi svou příslušnost k Seznam.cz, nemáme to zapotřebí.
Vyhýbáme se používání loga Seznam.cz nebo našich ostatních služeb v osobním profilu, protože to vytváří stejný dojem jako falešný „spokojený klient“.
Správnost
Pokud uvádíme či komentujeme informace o Seznam.cz, snažíme se o bezchybnost a správnost – budujeme tak sobě i svému zaměstnavateli důvěryhodnost.
Soukromí
Dbáme na ochranu citlivých informací našich uživatelů, proto pro technickou podporu a konkrétní informace o vlastních účtech našich uživatelů využíváme zabezpečené kanály, ke kterým zeď na Facebooku ani Twitter nepatří.
Mezilidské a pracovní problémy v zaměstnání řešíme osobně, nikoli diskuzemi na sociálních sítích.
Partnerství
Hledáme s fanoušky společnou řeč. Chceme jim být partnerem, ne protivníkem.
I zaměstnanci Seznam.cz jsou partnery při komunikaci za Seznam.cz navenek. Naleznou-li chybnou informaci o Seznam.cz nebo o našich službách, pokusí se na danou chybu slušně poukázat a pokud je to možné, opraví nesprávné tvrzení podle skutečnosti.
Pokud chtějí zaměstnanci upozornit na novinky Seznam.cz, sdílí posty z oficiálních kanálů – FB fanouškovské stránky, Twitter účtu atd. – případně je parafrázují na svých účtech.
Pokud komukoliv cokoliv v naší komunikaci na sociálních sítích chybí, má zajímavý nápad či link ke sdílení, má se komu ozvat. Stačí dát vědět na aneta.kapucianova@firma.seznam.cz.
Mlčenlivost
Pokud známe citlivá firemní data, dopředu víme, jaké služby vyvíjíme a jak vypadají, víme, že žádná z těchto informací nepatří na naše osobní profily na sociálních sítích.
Interní firemní informace nikdy nekomunikujte sami. Řešíme je nejprve v rámci PR, chráníme soukromí svých kolegů a máme na paměti dobré jméno firmy.