Přejít na obsah

Kodex reklamy na Seznamu

V Seznam.cz jsou pro nás návštěvníci našich stránek na prvním místě. Stejně tak dbáme na jejich soukromí a důležitá je pro nás i jejich důvěra. Nesbíráme tedy žádné konkrétní údaje a data pečlivě anonymizujeme. Takže nedokážeme spojit konkrétní jméno s aktivitou na internetu. Máme pouze anonymizované shluky informací. Do obsahu e-mailových schránek lidem nenahlížíme ani roboticky neprocházíme jejich obsah. V tomto plně ctíme listovní tajemství. Prověřujeme i partnery, kteří u nás chtějí inzerovat nebo kteří se zapojují do naší inzertní sítě Seznam Partner.

Chráníme osobní data

25. května 2018 vstoupilo v platnost Obecné nařízení o ochraně osobních údajů, známé pod zkratkou GDPR. Jeho cílem je chránit osobní údaje fyzických osob a lépe je o nakládání s jejich osobními údaji informovat. Co znamená GDPR pro reklamu na Seznamu?

Ctíme zákony České republiky

Postupujeme podle právního řádu ČR a blokujeme inzerci, která je nezákonná. Regulovány jsou např. oblasti tabákových výrobků, zbraní, softwaru, online sázení a loterií, alkoholu atd. Bližší informace jsou dostupné v našich pravidlech reklamy.

Pro inzerenty máme pravidla a doporučení

Inzerentům i agenturám jsou naši obchodníci k dispozici tak, abychom společně dokázali najít to nejlepší řešení. Snažíme se být stejnou pomocí i pro ty, kdo chtějí využívat automatizované reklamní systémy, jakým je například Sklik. Kromě pravidel reklamy máme dostupné i technické specifikace pro její tvorbu.

Odmítáme nedůvěryhodné inzerenty

Vedle zákonných povinností také blokujeme na webech společnosti Seznam.cz inzerenty, které vyhodnocujeme jako nedůvěryhodné. Typicky jde o inzerenty z oborů jako jsou potravinové doplňky (například různé nedůvěryhodné zázračné produkty na zhubnutí 10 kg za 1 den apod.). Děláme to i proto, že se nám dlouhodobě tato strategie přístupu k reklamě ve vztahu k lidem jeví jako správná. Návštěvníci mohou reklamě na webech Seznam.cz důvěřovat, proto mají i vyšší ochotu nakupovat a reagovat na inzerci na našich reklamních plochách. Pro inzerenty tak nabízíme reklamní prostor s vyšším konverzním poměrem než naše konkurence.

Partnery do naší reklamní sítě pečlivě vybíráme

Pečlivě posuzujeme každý web, který se chce stát součástí naší partnerské sítě a chce zobrazovat reklamu skrze náš reklamní systém Sklik. Pak pravidelně kontrolujeme, zda dodržuje všechna naše pravidla pro partnerské weby. Kromě zákonných požadavků do naší sítě navíc nezařazujeme weby s citlivým obsahem, nabádající k jakékoliv nelegální činnosti, obsahově nezajímavé, obsahující přemíru reklamy nebo ty, které obsahují pro lidi nějakou formu obtěžující reklamy, za kterou považujeme například i pop-up okna.

Nabízíme inzerentům možnost si vybírat

Provozovatelé partnerských webů mají dále možnost zamezit zobrazování konkrétních reklam, které si na svých webech nepřejí. Stejně tak mohou inzerenti ze svých kampaní vyloučit konkrétní weby, na kterých si nepřejí zobrazovat svojí inzerci. Mohou přitom vyloučit celou doménu, nebo jen její kategorii, či dokonce konkrétní článek. Umíme také zamezit zobrazování reklam inzerenta s konkrétním tématem. Proto pokud se nějaký inzerent rozhodne, že jeho reklama nemá být vidět třeba u témat týkajících se náboženství nebo vojenství, má možnost si tato téma ze svých kampaní vyloučit.